Down du 25-26/11/2013
Bonsoir à tous !!
Comme vous avez pu le voir Bass Expression a été indisponible durant 36 heures.
Nous avons en effet essuyé un grave soucis technique sur notre hébergeur principal en Russie. Après un peu plus d'un an de bon et loyaux service le disque dur sur lequel été hébergé le forum a lâché suite à un soucis électrique.
Message de la part de notre hébergeur :
Hello,
Yesterday Afternoon November 25th, 2013 at 1:52 PM (UTC+04:00) Moscow Time Zone, one of our data centers experienced an electrical incident which caused multiple servers to lose power. Although we have redundant measures in place to avoid any interruption of service, this particular incident did impact some customers and required manual intervention. Many customer services were restored quickly, however we are certainly aware of ongoing issues related to the event yesterday afternoon.
Some of these issues may appear as Hard Disk Failure. We are working diligently to repair these services and are making steady progress. There may be intermittent slowness due to various repair processes and file system checks. Please rest assured that we are aware of these issues and working through them as quickly as possible.
Two of our Server's Hard Disks are Corrupted and we are trying to recover them. We have progressed on one and the other seems to be barely impossible to recover the Data from. We are now working on the Server Severly affected by this incident and we are working really hard to recover this HDD, but we cannot gurantee for the Data Retention.
We will be providing all the Clients in this Server with a New VPS and their Data will be transferred if the Data is recoverd correctly. Please bare with us for this Unfortunate Situation.
In the unfortunate case that you are still seeing issues please let us know, by opening a ticket and we'll be happy to assist you. I urge you to please refrain from opening more than one ticket related to this issue, or reaching out to more than one support channel at a time (live chat, phone and ticket). The increased support volume from these repeated contacts does unfortunately delay our ability to address your concerns in a timely manner. We address all tickets and support requests in the order they are received.
We know how important your web presence is to you, and we would like to thank you for your patience.
Comme vous pouvez le voir, nous avons remis le forum en route sur notre serveur secondaire au Canada avec une sauvegarde à 100% de la base de donnée datée de 4h avant le down. Le forum est quand à lui à jour sur toutes les fonctions proposées durant la dernière 15 aine.
L'impact majeur pour le moment concerne le FTP et l'accès à ce dernier : Les téléchargements sont désactivés le temps de réglé tous les soucis. Il faut savoir qu'il y aura des pertes parmi les fichiers car je ne dispose pas d'une backup à 100% les concernant.
Après il faut relativiser cette perte sachant que sans nos dispositions et ce serveur secondaire pris depuis 2 ans , il aurait été possible que BE ne puisse survivre à un tel soucis technique.
Toute l'équipe est donc très heureuse de vous accueillir dès ce soir sur le forum.
Une nouvelle migration vers la mère Russie interviendras dès que nous serons sûr de la stabilité du serveur nous hébergeant à nouveau là ba. En attendant merci de faire preuve de compréhension en cas de soucis durant votre surf.
Merci à Uncledim pour son aide
Dernière modification par lapin (03-12-13 15:18:59)